Další příspěvky

Další příspěvky naleznete na http://kokiho-blog.webnode.cz//

20.5.04

Všechno závisí na úhlu pohledu

Pln roztoužení a s chvějícím se srdcem přebírám obálku. S rozkošnickým přivřením očí přivoním k obálce a nasávám do sebe příslib neznáma. Smyslně oddaluji ten okamžik, než rozervu její tajemné útroby a vyvrhnu bílé maso dopisu.


Jaká čest, píše mi Český telecom!


V ten okamžik mé oči zabloudily do míst určených ke služebním záznamům pošty. U levého okraje obálky, hned pod adresou odesílatele, civí na mne reklamní sdělení. Nemám čas ani chuť věnovat pozornost slabomyslným reklamám, zvykl jsem si je ignorovat a nevidím důvod, proč bych tento svůj obranný reflex měl měnit. Pravda, reklamy Českého telecomu bývají ještě o poznání slabomyslnější než ty ostatní, ale to je jen další důvod, proč je se sebe nechávám sklouznout jako ten příslovečný hrách se stěny. Ale tentokrát se něco zadrhlo. Někdo ten hrách předtím, než ho začal házet na stěnu, rozvařil do lepkavé kaše. Zkrátka a dobře, výjimečně jsem si přečetl, co je tam napsáno a zatmělo se mi před očima.


Pevná linka. To nejvýhodnější pro dlouhá volání a surfování. (konec citátu)


Musím se přiznat, že jsem v životě už slyšel a četl spoustu kolosálních pitomostí, a tak mne v tomto oboru opravdu není snadné něčím překvapit. Ale to, že je pevná linka Českého telecomu "to nejvýhodnější pro dlouhá volání a surfování", to mi opravdu vzalo dech! Skoro mi v ten moment začalo být líto kolegy, který je 24 hodin denně připojen přes GPRS na mobilního operátora, může přenášet data tam a zpátky jak se mu zlíbí, na cestách i u svých četných milenek, bez omezení objemu a za paušál hluboko pod 1000 korun měsíčně. A nebo taky na 400 korunovou Twist kartu, že. Politoval jsem kamaráda, který je rychlostí 11 Mb/s napojen na Wi-Fi síť, samozřejmě že 24 hodin denně, samozřejmě že bez limitu přenesených dat, za necelé čtyři stovky. Málem jsem se rozplakal i nad svým vlastním případem, neb jsem - považte - pomocí rozvodu kabelové televize připojen rychlostí blížící se 700 kbit/s (samozřejmě 24 hodin denně) jen o málo dráž než za 1000 korun.


Jak jsme všichni nešťastní a nerozumní, když si odmítáme pořídit nejvýhodnější připojení Českého telecomu, abychom se mohli připojovat pomocí modemu s rychlostí 33 (ale spíše jen 28 a někdy také jen 14) kbit/s pevnou linkou! Sice bychom, pravda, dat mnoho nepřenesli - ale zase bychom se mohli po libosti zocelit pozorováním, jak se modem celé minuty snaží navázat spojení a jak, pakliže se mu to podaří, vzápětí spojení dvakrát až třikrát spadne, abychom mohli znovu zaplatit sestavovací poplatek. Mohli bychom se pocvičit v počtech, až budeme vypočítávat astronomické poplatky počítané podle minut připojení. Anebo bychom si dokonce mohli pořídit ADSL, které se po agregaci skoro zastavilo, a tak bychom vedle poplatku za ADSL mohli ještě platit i minutové hovorné, aniž bychom byli obtěžováni přílišným datovým tokem!


Vždycky mne dojímalo, když jsem viděl, jak ten tupý monopolní moloch dokáže vysvětlit (čti: okecat) úplně všechno. Dojímalo mne, že měl své zákazníky za nesvéprávné idioty, když zdražení paušálu i hovorného prezentoval jako zlepšení služby. Slzu do oka mi vehnalo, když v konkurenci mobilních telefonů lidé začali houfně odhlašovat pevné linky, což moloch prezentoval jako drobný nedůležitý sezónní výkyv. Inu, abych parafrázoval Wericha, líbil se mi ten jejich optimismus, se kterým předpokládají, že co zákazník - to blbec. Ale opravdu, opravdu mne naštvalo, když jsem si na obálce přečetl vyslovenou lež o tom, že "pevná linka je to nejvýhodnější pro dlouhá volání a surfování". To to nikdo nevidí, jak si z nás Český telecom drze střílí?! Kdyby poslední trhovec na nejzaplivanějším tržišti napsal na své ošuntělé hadříky, že se jedná o kvalitní anglickou vlnu, asi by ho dav zahlušil a za stálého třepání vymáchal v septiku. Kdyby si hospodský dovolil prezentovat podřadnou kližku jako pravou svíčkovou, během půl hodiny by si u něj policie, hygiena a obchodní inspekce podávaly dveře jak na kolotoči. (Poznámka: Nejsem tak naivní, abych si třeba jen na okamžik myslel, že by se tomu hospodskému snad něco stalo. Měl jsem na mysli to, že by si k němu jmenované orgány chodily pro úplatky jak do spořitelny.)Jak je tedy, probůh, možné, že lži Českého telekomu nikomu nevadí?!


Pak jsem to konečně pochopil. On Český telekom vlastně vůbec nelže. Mluví čistou pravdu a já to těď můžu dosvědčit:


Pevná linka je to nejvýhodnější pro dlouhá volání a surfování. Ne pro zákazníky. Pro Český telecom!


Žádné komentáře: