Další příspěvky

Další příspěvky naleznete na http://kokiho-blog.webnode.cz//

8.12.14

Monitorované hovory vedu - jedině oboustranně

V poslední době mne velmi pobavil XCNEMO se svým příspěvkem „Monitorované hovory nevedu ". Jenže to jsem ještě nevěděl, že za pár dní se dostanu do podobné situace, ale (pro mne) daleko méně zábavné. Možná by někoho ze čtenářů zajímalo, jak jsem reagoval a jak to probíhalo.

O co šlo
Šlo v podstatě o banalitu. Mám smlouvu s jistým nejmenovaným mobilním operátorem a na jejím základě jsem se zavázal platit měsíční paušál 509,- Kč. Protože mne obtěžuje, pamatovat si data splatnosti i chodit na poštu, tak jsem si nastavil placení inkasem. Potud v pořádku. 


Jenže to inkaso jsem si nastavil teprve den před splatností, a tak jsem pro jistotu napsal operátorovi dotaz, jestli si to stihne zinkasovat a jak to vlastně bude. Protože jsem samozřejmě měl obavu, abych nezaplatil dvakrát, že. Na ten dotaz mi operátor nikdy neodpověděl.
Až dnes. Dnes přišla doporučená upomínka, že dlužnou částku mám zaplatit na ten-a-ten účet. Nic proti tomu, to je nakonec taky v pořádku; měl jsem si ve výpisu z účtu zkontrolovat, že to inkaso opravdu neproběhlo a promptně to zaplatit. I když vlastně vůbec není jisté, jestli by mi to bylo něco platné – operátor si už při prodlení 1 den účtuje penále 130 korun. Ale budiž.
Co mne ale opravdu vytočilo, byl termín splatnosti. Operátor mi dnes sdělil, že dlužnou pohledávku mám zaplatit do zítřka. V opačném případě že na mne svolá mocnosti pekelné, zahluší mne a do nejdelší smrti budu muset jíst špenát ze školní jídelny. Což, jak uznáte, je trest nepřiměřeně krutý.
Pln bázně a respektu jsem se pokusil vyhovět přání operátora a zaplatit kartou – jenže ouha, počítačový systém mu nefunguje! Ještě štěstí, že existují programátoři, jinak by to nebylo na koho svádět.
A tak jsem si řekl, že si za svých 130 korun pokuty aspoň užiju trochu švandy. Nejdřív jsem se pokusil o kontakt přes internet, ale je to přesně jako Hlava XXII. Ke svému účtu se nedostanete, dokud nevyplníte identifikační kód. Identifikační kód nedostanete, pokud se nepřihlásíte ke svému účtu. Nakonec jsem učinil úkrok stranou a podlou fintou jsem se propasíroval až k telefonické dámě-odpovídačce.
Ne, neradujte se, to není šťastný konec. Od ní jsem se dověděl, že identifikační kód nedostanu, protože jim už několik dní hapruje počítačový systém! Čímž jsem se dostal zase na začátek.
Jenomže pak to přišlo. Adrenalin se nahrnul do mozku a já jsem se rozhodl, že operátorovi povím něco poučného. A protože jsem chtěl, aby se to zachovalo i příštím generacím, tak jsem se dotyčné dámy zeptal, jestli si každé naše slovo opravdu nahrávají a pokud ano, že si hovor (v zájmu zlepšení kvality, samozřejmě) budu nahrávat taky!
Překvapilo mne, jaké to způsobilo vzbouření na vsi. Dáma mne poučila, že s nahráváním nesouhlasí. Já jsem ji poučil, že s nahráváním také nesouhlasím. A tak jsme si chvíli odsouhlasovali, že nesouhlasíme. Nakonec mi došla trpělivost a zeptal jsem se, kde si mohu stěžovat. Odpověděla mi, že v Praze. Ale jestli na hlavním nádraží nebo jinde, to už jsem se nedověděl, protože zavěsila. Asi abych si ji nemohl nahrávat.

Rozhřešení
Důvod, proč tohle dlouze popisuju, je v tom, že v ten okamžik se mi do mozku nahrnul adrenalin – a já jsem dostal nápad! (Poprvé po cca 17 letech. Důvod k oslavě!)
    Sednul jsem a sepsal dopis. Protože zásada číslo 1 je – s úřady se zásadně jedná písemně. Totéž platí o šmejdech. (Ponechávám stranou, že oba pojmy dost často splývají).
    Především jsem vyjádřil souhlas s tím, že zaplatím, jakmile mi v tom přestanou klást překážky. To aby mne nemohli popotahovat jako vědomého neplatiče.

    A hned poté jsem vyjádřil nesouhlas. Nesouhlas s nahráváním mého krásného hlasu. A také s poskytováním mých osobních údajů komukoliv, jakési sdružení SOLUS (které nemá ani právní subjektivitu) nevyjímaje. To pro případ, že by mi tím opravdu způsobili škodu – třeba že bych si musel vyžádat právní pomoc u některé AK. 

    Zlatým hřebem ovšem byl nápad, že se to také týká jakýchkoliv služeb, včetně služeb operátora. A hlavně jsem zdvořile dodal, že jakékoliv porušení tohoto zákazu budu pokládat za vážné porušení smlouvy ze strany operátora, a tedy za důvod k okamžité výpovědi smlouvy. 

    Vím, jak je obtížné na Molochovi chtít, aby mi přestal nabízet své nevyžádané služby. Takže skoro s jistotou mohu počítat, že se mi brzy dostane do ruky nástroj, jak okamžitě vypovědět smlouvu – pro její nedodržení ze strany Molocha. (V tom tedy rozšiřuji nápad XCNEMA – díky!).
Jsem zvědav, jak si s tím Moloch poradí. První reakci už mám: omlouváme se, opravdu to nechodilo správně, ale usilovně na tom pracujeme a bla bla bla.


Ale jedna perla mezi spoustami bláta: „Pokud chcete zamezit veškerému kontaktování či nabídkám, tak je potřeba nás kontaktovat telefonicky na čísle 800 73 73 73, kde Vám kolegové nastaví po ověření veškeré zamezení kontaktu." Ale to ne, holoubkové! Já jsem vám už svůj nesouhlas vyjádřil. Písemně a mohu to doložit. Je na vás, jak si s tím poradíte. To není moje věc, abych chodil a prosíkal o nějaké laskavosti kolegů na čísle 800 73 73 73.

Nebo se snad mýlím?

Žádné komentáře: