Další příspěvky

Další příspěvky naleznete na http://kokiho-blog.webnode.cz//

28.3.06

Poslankyně Jana Bobošíková a korupce

Měl jsem příležitost osobně se v lednu 2006 setkat s europoslankyní Janou Bobošíkovou.

Tématem našeho rozhovoru byly podivné praktiky pražského Magistrátu při rozdělování asi tak 250 miliónů korun z evropských fondů. Doložil jsem paní poslankyni písemný materiál, který svědčí o poněkud nejasných okolnostech rozhodování kolem ESF. Konec konců, něco z toho bylo publikováno i zde http://pupik.blogspot.com/2005/11/praga-caput-regni.html .

Paní poslankyně na mne působila dojmem moudré, cílevědomé a razantní ženy. Podklady si založila do červených desek, na které vlastnoručně nadepsala nadpis "KORUPCE". Energicky mne ujistila, že toto je záležitost, která se opravdu, ale utčitě musí vyřešit. Že je čas, aby si na ty podivné praktiky někdo posvítil a že je rozhodně lépe udělat to doma, pod vlastní pokličkou, než vytahovat špinavé prádlo před evropskou protikorupční komisi.

A při tom zůstalo. Když se 14 dní nic nedělo, záležitost jsem jemně zaurgoval. Od paní asistentky, jemné a vzdělané to ženy, se mi dostalo ujištění o nehynoucích zásluhách a doporučení, abych urgoval co 14 dní. Párkrát jsem to ještě udělal, výsledek stejný.

Od té doby už českou kotlinou proteklo mnoho vody a nemálo miliónů bylo rozkradeno. Paní poslankyně tuto neděli vystoupí v talkshow známého rozhlasového a televizního moderátora. Předtím přijala pozvání do Mělníka, navštívila radnici, zahradnickou školu a místní podnikatele. Také se zúčastnila vernisáže výstavy českého designu v Design centru v Bruselu.

Voda dál protéká českou kotlinou. Košile je bližší než kabát. Volby na krku.

Žádné komentáře: